دنیای هوانوردی

دست نوشته های من

دنیای هوانوردی

دست نوشته های من

آیا نیروی هوایی ارتش وارد جنگ با داعش شده؟

با سلام خدمت خوانندگان عزیز و ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی. 

چند وقتیست که شایعاتی راجع درگیری های بین نیروی هوایی ایران و گروهک تروریستی داعش به وجود آمده که به گفته بعضی دوستان در شبکه های اجتماعی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و به خصوص نیروی هوایی به طور رسمی وارد جنگ شده اما چقدر واقعیت دارد؟ 

اولا فیلمی که منتسب به جنگنده های ایرانی هست بسیار شبیه به اف-4 فانتوم است. حالا چرا مشکوک به ایران شده اند؟ بیاییم نگاهی به کاربران فانتوم در منظقه داشته باشیم. 

1- ترکیه: ترکیه تعدادی جنگنده فانتوم در اختیار دارد که همگی توسط شرکت بوئینگ اورهال و ارتقا یافته اند.

2- رژیم صهیونیستی: رژیم غاصب صهیونیستی در طول دهه 60 میلادی تعداد قابل توجهی جنگنده بمب افکن اف-4 را از آمریکا خریداری کرد که در دهه 90 میلادی همگی بازنشسته و موزه ای شدند. 

و در آخر

3- جمهوری اسلامی ایران: نیروی هوایی ایران در دهه 40 شمسی بیش از 200 فروند جنگنده ی اف-4 خریداری کرد که هنوز هم در حال خدمت در نیروی هوایی الهی میباشند. 


*اف-4 فانتوم نیروی هوایی ارتش در حال فرو ریختن بمب های MK-82


خب حالا ببینیم کدوم کشور امکان داره مسبب حمله باشند. 

ترکیه: ترکیه از حامیان علنی داعش هست و حتی در فاجعه کوبانی نیز به کرد ها هیچ گونه کمکی نکرد چرا باید به 60 کیلومتری مرز ایران حمله هوایی کند؟

رژیم صهیونیستی: کشور جعلی اسرائیل از حامیان شورشیان و تکفیری های سوریه هستند که بیشتر این گروهک ها در اشغال عراق نقش دارند حتی گزارشاتی راجع معالجه سران داعش در بیت المقدس(اورشلیم) نیز منتشر شده اند. 

ایران: ایران از معدود حامیان واقعی عراق هست به طوری که سپاه قدس به رهبری سردار قاسم سلیمانی در حال حاضر فرماندهی نیرو های عراقی را بر عهده دارد و حمایت جدی چه از پیشمرگه های کرد و چه نیرو های نظامی عراقی هست.

متن زیر از متونی است که در فضا های مجازی توسط بعضی کاربران منتشر شده است.


جزییات اشاره نشده ماموریتهای برونمرزی نیروی هوایی ارتش/سپاه علیه مافیای داعش

پس از انتشار فیلم کوتاه پرواز فانتوم با رنگامیزی ایران برروی جلولا در سایت الجزیره پنتاگن همکاری نظامی با ایران را در منطقه تائید کرد.

بابک تقوایی محقق امور نظامی ایران و نویسنده مجله معتبر Combat Aircraft Monthly در نوشتاری در سایت Aviationist برآورد خود را در مورد این پروازهای برونمرزی رزمی اینگونه بیان میکند.

٢٧ تا ٢٩ آبان, پروازهای ضربتی F-5های تایگر دزفول و تبریز برفراز استان دیاله.

٢٩ آبان تا ٢ آذر, ماموریتهای RF-4E فانتوم شناسایی همدان و پهپادهای شناسایی نیروی هوایی سپاه برفراز جلولا و سعدیه.

٢ تا ٩ آذر, ماموریتهای پشتیبانی نزدیک نیروهای زمینی عراق, پیشمرگه ها و نیروهای سپاه بدر توسط فانتومهای پایگاه سوم همدان و نهم بندرعباس.

١٠ و ١١ آذر, ماموریتهای آماده باش هوایی جهت حملات پشتیبانی نزدیک علیه اهداف در عمق بیشتر توسط سوخوی-٢٤ های پایگاه هفتم شیراز.

٨ و ٩ آذر, تست موفقیت آمیز تسلیحات هوا به سطح بومی لیزری و تلوزیونی ستار ٤ و قاصد برای اولین بار در شرایط واقعی جنگ علیه استحکامات و وسایل نقلیه سنگین.

پشتیبانی هوایی ایران نقش بسزایی را به عقب راندن نیروهای داعش از منطقه جلولا و سعدیه که در مجاورت مرزهای ایران میباشند داشت.

هرچند ایران امکان انجام این عملیاتها را بدون اطلاع دادن آن داشت اما هماهنگیهای لازم برای استفاده از فضای منطقه تخصیص اهداف انجام شده بود.

*تصویر منتسب به فانتوم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال هدف گیری ذر استان جلالیه عراق 

انشاالله در پست های بعدی به مباحث مربوط به ورود ارتش ایران در عراق خواهیم پرداخت. منتظر نظرات شما عزیزان هستم.