دنیای هوانوردی

دست نوشته های من

دنیای هوانوردی

دست نوشته های من

خاطره ای از شهید بابایی به مناسبت ماه رمضان

خانم اقدس بابایی، خواهر گرامی شهید سرلشگر عباس بابایی نقل می کنند:

در سال 1353 همراه همسرم (آقای سعیدنیا) که از کارکنان نیروی هوایی ارتش بودند؛ در منازل سازمانی پایگاه دزفول زندگی می کردیم. حدود دو سال می شد که عباس از آمریکا برگشته بود و به منظور گذراندن دوره تکمیلی خلبانی هواپیمای اف 5 به پایگاه ذزفول منتقل شده بود.

در آن زمان او هنوز ازدواج نکرده و بیشتر وقتها در کنار ما بود.

به یاد دارم روزی از روزهای ماه مبارک رمضان بود و طبق معمول عباس صبح قبل از رفتن به محل کار به خانه ما آمد. چهره اش را غم و اندوه پوشانده بود و ناراحت به نظر می رسید. وقتی دلیل آن را جویا شدم، با افسردگی گفت:

-        - نمی دانم چه کار کنم؟ به من دستور داده اند که امروز را روزه نگیرم.  با شگفتی پرسیدم:

-        - برای چه؟

-         عباس ادامه داد:

-        -یکی از ژنرالهای آمریکایی به پایگاه آمده و قرار گذاشته است تا امروز ناهار را در باشگاه افسران و با خلبانان بخورد؛ به همین خاطر فرمانده پایگاه به خلبانان دستور داده تا امروز را روزه نگیرند.

او را دلداری دادم و گفتم:

-        - عباس جان! خدا بزرگ است. شاید تا ظهر تصمیمشان عوض شد.

او درحالی که افسرده و غمگین خانه را ترک می کرد، رو به من کرد و گفت:

-       -  خدا کند همانطور که تو می گویی بشود.

ساعت سه بعد از ظهر بود که عباس به منزل ما آمد. او خیلی خوشحال به نظر می رسید. با دیدن من گفت:

-        - آبجی! هنوز روزه هستم.

من شگفت زده از او خواستم تا قضیه را برایم تعریف کند. عباس کمی به فکر فرو رفت و در حالی که از پنجره به دور دست می نگریست، آهی کشید و گفت:

-        - آبجی! ژنرالی که قرار بود ناهار را با خلبانان بخورد، قبل از ظهر به هنگام پرواز با کایت در سد دزفول سقوط کرد و کشته شد.

  

        

        آســوده بـخواب عباس راهت را ادامه می دهیم

نظرات 4 + ارسال نظر
حمید سه‌شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 14:34

سلام
ممنون بابت زحمات شما
اما آیا واقعا حاضر هستید برای یک روز روزه گرفتن کسی بمیرد؟ آیا این است تعالیم اسلامی ما؟
شخصاً حاضرم برای حفظ یک زندگی بجای شصت روز روزه ششصد روز روزه قضا بگیرم.

setayesh سه‌شنبه 22 مرداد 1392 ساعت 20:00 http://eshghammmm.blogfa.com

besiyar zibast asiiiisam

ŞɦΛɢɦΛ¥£ɢɦ سه‌شنبه 22 مرداد 1392 ساعت 19:53

jaleb bod khosham omad afarin

رضااسپورت چهارشنبه 26 تیر 1392 ساعت 06:04

ممنون از مطلبتون
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد